Thursday, April 22, 2010

The Carpenters


Selvom det kanskje ikke handler om en av våre favoritt sjangere idag er det alltids viktig med litt historie. Og ettersom jeg har vært såpass breial å kalt meg lektor er det vel på sin plass å "undervise" litt, men slapp helt av mine barn/elever og medkompanjonger, idag skal vi se på film! (det synes i alle fall jeg alltid var et lite plus å høre da jeg planta meg godt bakerst i de dølle naturfags timene;) The Carpenters eller nærmere sagt Karen Carpenter var ei litta juicy beta chill denne verden kunne trengt fler av. Det kan hende det har noe med at hun sagt bak batteriet (et stort plus i mine øyne) og sang i samme slengen, men mye også pga av sabla gode ferdigheter og fin musikk så klart. Plus at de var annerledes en mange andre band på den tiden og fikk avslag på avslag av alle plateselskaper der ute helt til kingkong Herb Alpert fikk høre om de! Så når det er sagt og før rikskanalen tar over, så er det bare å poppe popkorn'n, finne fram drumsticksa, notatblokka og editerings verktøyet ditt. (det har i alle fall cousin cole allerede gjort) Hørte jeg no snakk om joysticks jay's forthcoming kosmiske slagverk edit? I'd like to think so!

Karen Carpenter - It's Really You (Cole's Funk Down Mix)

6 comments:

Herr Tanum said...

å fy fasan! karen carpenter!!! Du vet jeg begynner å glinse av den video-sviska der,, hjelpe meg. Sykt kul den funk down miksen og.. Og ikke nok med det.. men så finnern opp nye fraser attpåtell! "ei litta juicy beta chill" er så jævlig notert!

goodygooodygum

Lektor Ollis said...

Haha! det varmer en lektor's hjerte å høre Leo Miami!
selvom det skal sies at jeg har notert en juicy beta chill fra jiggiballene da;)
så med andre ord er det fritt fram å notere...smilefjes

Herr Tanum said...

liker de andre ordene der ass...

Barfot said...

detta var ei "juicy beta chill" av ei post, og enda litt til;)
Var ikke klar over at Herb Alpert var mannen som tok familien Carpenters under sin vinge. Har hatt låta hans "rotation" på rotasjon i øregangene i det siste! Så da veit du kanskje hva for en post som kommer en av de nærmeste dagene;)

Har forresten tatt setningen "på den tida da klokka enda gikk i bleier" i bytte;)

Herr Tanum said...

hahahahaha

Lektor Ollis said...

HAHA! her er det sosialisme på høyt nivå, det er bare å forsyne seg..som du så flott sa: mitt hode er ditt hode!

rotation, rise, sky - westway og en hel del bob james var stikkordet i fjord sommer! Men faen heller det blir nok mye av det denne sommer'n også, det jo tross alt det ultimate soundtracket vårt når vi er ute å tøffer med james bond båten din til sommer'n!