Wednesday, April 28, 2010

Alassio






















For en del døgnfluer tilbake, satt jeg hjemme i bingen og hørte på et intervju med den gamle travhesten Dj Harvey via The Redbull music academy. Og som den flittige studenten jeg jo er, så satt jeg pent og rolig i saccosekken og lytta.. Men det varte bare helt fram til Harvey ble lei av alt kosepreiket og dro fram noe støvete plastikk opp fra ermet. Ut av anlegget kom det en feit lyd jeg kjapt dro kjensel på som et av Nistepatruljens all time favoritt bænd, nemlig legendariske Supermax. Men låta, den hadde jeg aldri hørt før!..
Oppgaven måtte løses, og da gjør jeg som jeg alltid gjør når jeg står fast i musikk-lektyren. Jeg ringer jo såklart Lektorn!
-,Øhy! Harru hørt denna før eller?
Spurte jeg, og vatta full guffe inn i telefonrøret.
Men truru `kke flankern meg Ollis ikke hadde peiling han heller eller(!)
Dæven døtte svarte jeg, og la på..
Etter sjokket over å ha innsett at Lektorn bare er et menneske han også, så måtte jeg ta tingenes tilstand i mine egne hender og finne ut`are på egenhånd. Etter ei litta kaffetår og noen tastetrykk senere så fant jeg en tittel på B siden på 12"ern "African Blood", som viste seg å matche lyden fra spellern til Harvey som ost og skinke! Yatzy med andre ord!...

Tittelen sto skrevet i gull, og navnet på låta var "Alassio" (1979)
Da jeg endelig fant den, så føltes det sånn som jeg innbiller meg Lars Monsen føler det, der han sitter i kajakken sin og endelig kommer over et myggfritt nes ved en folketom sjø...

(Silkesmooth!)


Supermax - Alassio

2 comments:

Lektor Ollis said...

WOW! HOHO! Hvilken post mann...Og endelig fikk øra mine brette seg rundt alassio låta så mye de bare vill!
Er helt konge med en så gjenomført post ass, bare for en enkelt BRENHEIT låt! da blir den ekstra stas...Ler fortsatt av teksten... det er helt sant: jeg er et menneske jeg og;-) haha

morty mcfly said...

MAGISK!