Thursday, June 10, 2010

(må ikke forveksles med bastarden fo' sheezy mah neezy)



Det hender rett som det er at når folk flest for lengst har lagt seg, så leter jeg fram gåstavene og hodelykten min og tar meg ei velfortjent litta kveldstur oppi marka. Et godt schtøkke vekk fra storsamfunnets mas, sjas og fjas.
For dypt inni den mørke skogen ligger det nemlig en diger stein som jeg rullet opp der engang for ikke veldig lenge siden.
En sånn hvile stein som det ikke bare er perfekt for å ta en naken lunsj oppå, men en typisk sånn stein som jeg kan
tenke meg mange andre store tenkere før meg må ha sittet på,
der de filosoferte over livets mange gåter.
Som for eksempel; var det de afrikanske slavene i Usa som først introduserte izzle nizzle slængen inn den vestgermanske språkgruppen? eller var det hunden Snoopi, eller kan det ha vært Shakespear da han så kjent skrev;
Fo' shizzle ... o' no' fo' shizzle? Dat be the quizzle, my south-central British nizzle(???)

jeg bare undrer..

Nei, vetta søren! Driter vel egentlig i det også... men hvis jeg alikevel skal gjøre meg opp en mening så mener jeg bestemt at Frankie Smith eier det :
for han er tøff han!

1 comment:

Herr Tanum said...

akkurat nå kunne jeg gitt en arm for en tur i den lokkale marka ass... Den dagen jeg ser dem med gåstaver... eier de for evig...

til filmen: litt slitsom kis på mikken, men nydeleg så det støvar om det den låta! Har du no pippling på instrumental el?

str8 øpp 1love 2 ma niggø jåv!