Wednesday, February 10, 2010

Blindpassasjer



I går kom`n!..som et fremmed og uidentifisert objekt i posten, midt imellom fars aftenposten og sønn sin klassekampen lå den. Dvden jeg ikke fikk til jul!.. jeg snakker selvfølgelig om den budsjett-tunge NRK serien "Blindpassasjer", basert på et manus skrevet av Norges svar på George Lucas; Jon Bing, (forfatter og professor ved Senter for rettsinformatikk ved Institutt for privatrett) ,og (anarkisten) Tor Åge Bringsværd. Den sies å være ei virkelig klassiker blant mange av de innfødte i landet som var et sted mellom åtte og firreogførr år gamle i 1978. På den tiden da mottagerapparatet bare hadde EN kanal!Og som et Tsjernobyl-barn og en historisk attpåklatt, så måtte jeg vente til NRK gjorde den tilgjenglig for folk flest, hele tretti år senere! Men nå har den altså endelig funnet veien frem til hjemmekino`n! Og med tanke på de spreke effektene på vignetten over, så tror jeg vi snakker vel brukte 159 spenn!



Undisputed Truth - UFOs

Visions of Tomorrow - Galaxy

2 comments:

Lektor Ollis said...

HOHO! Det må da være grenser for DYNAMITT post mann! Norges svar på george lucas har gått meg hus forbi, og jeg kunne jo ikke ha oppdaget det på en fetere måte! Sci-fi med Bjørn Floberg og Ola "Magnum PI" Johannessen...Nå erre jaggu meg ut med visa'n igjen, både for dvd med blindpassasjer og sci-fi bøker fra jon bing og bringsværd..ikke minst melde meg inn i gruppa dems Aniara:) Nå skjønner jeg hvorfor Hage Tor har snakket så mye varme ord om denna Bringsværd! Og ikke minst måtte det hele toppes med 2 brennheite kosmiske disko svisker...Denne må få lov å bli med i kosmo torsdag labelen synes jeg, sånn at vi veit hvor vi harr'n i senere tid,)

Leo #50 said...

Jon Bing råkker! Det gjør faktisk denne posten og! Dette visste jeg faen ikke om, og etter en så varm omtale får jeg vel bestille`n sjæl... eller bøffe den av deg.. lø, schpaa og schmøø!